Make up store!

trevlig valborg!
Hoppas ni alla har en grym kväll! Själv sitter jag här...helt utslagen efter helgens jobb och 10-18 i butiken idag *gäsp* en välförtjänt sovmorgon väntar i morgon!

För er som inte var där men gärna hade velat (söta du lina!) tänkte jag uppdatera lite från helgen.

I fredags morse 05.00 ringde min klocka.. 06.14 gick bussen från mig och 07.15 var jag i sollentuna *jätte gäsp*
En vakt släppte in mig och två tjejer gav mig ett back stage pass och guidade mig så att jag skulle hitta rätt.
Längt inne i typ en lagerlokal fanns 3långbord för make up artister och frisörer. överallt var de aktivitet från 06 på morgonen, inte så konstigt när vi var över 60modeller som skulle fixas.

Efter typ 2h (någrqa fick sovmorgon;))kom carro och mathias direkt från eskilstuna, jätte kul att ses igen!
image48

Jag var tema Flora. En skir vår make up. Jag var klädd som fransk servitris med en bricka med koppar och blommor. (kolla mina söta ögonfransar!) Mathias var samuraj och fick en toalettrulle på huvudet. Dag två fick han ha pälsmössa? why? men det hade tydligen "alla munkar i tibet så de passade skit bra"..eeeeeeehhh???

image49

Carro blev conehead.. och ja...jo det såg verkligen ut som att hennes huvud hade vuxit en aning...men efter 3dagar hade vi vant oss och även hon ;)
"Lacktrosorna" ska vi inte prata om haha

image50
Sista dagen samuraj och flora (Mathias och Jag)

image51
Jag

image58
image59
image60
image61
Ralle och Mathias

image62
Carro och Jag



Dag två..lördag kände vi att de där mede att åka hem kl 16.00 och sova va inte så lockade tortts att jag tror att alla innerst inne var övertrötta. Så jag, carro, mathias och ralle åkte till fridays för att äta middag. Alla var vrålhungriga! efter andra dagen med äckliga sandysmackor kanske de inte var så konstigt. efter 25 min fick vi bord..utomhus. Så vi satt alla fyra inlindade i filtar och bara njöt. Började med mozzarella sticks, fortsatte med en hamburgare och avslutade med en jätte drink! MUMS! De hade vi gjort oss välförtjänta av!

image63
Mathias på fridays.

När klockan sen ringde på söndag mor...natt trodde jag nästan att någon skämtade..jag vaq inte alls på humör att gå upp.
Men släpade mig iväg och 07.30 satt jag i frisörstolen en sista gång. Sedan tog make up artisterna över och förvandlade mig till flora.
Den här gången filmades hela visningen och vi gav verkligen 150%!!! Och var super kul att du Fredric tog dig tid att komma ut och titta på oss med din vän!
Damen som höll i hela mässan kom ut för att tacka oss efter 8e och sista visningen, då hon brast i gråt insåg vi nog alla att ett bättre betyg än så kan vi nog inte få...
Men det var en spektakulär visning verkligen! Min mamma var väldigt imponerad.
Som tur är får vi den på film så att även vi som fick stå berädda bakom scen hela tiden kan få se visningen.

Söndags eftermiddagen hade jag sån värk i fötterna och var tacksam över att få skjuts med mats och dockorna in till stan igen. Men det var otroligt tråkigt att lämna allt och alla bakom sig efter 3 heeeelt fantastiskt jobbiga och roliga dagar!

Nu ska jag surfa lite på make up stores hemsida och fundera över allt smink jag ska hämta ut på onsdag morgon..man får endel för 4500:- i think ;)

"Sminket tog honom!"


Kommentarer
Postat av: Conehead ;)

sminket tog honom!! haha! tack för en grymt kul helg vännen! ses snart, kraam

2007-05-02 @ 08:39:40
Postat av: Emma

Heeej! Snygga bilder jenny! va fina ni var! Synd man inte kunde komma å se på riktigt, men man kanske får se filmen sen? :) Ses snart! puss

2007-05-02 @ 12:56:24
Postat av: Jocke

60 modeller och du nämnde mig säkert inte ens till någon av dem... Jenny, du vet verkligen hur man ska såra en kille.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback