MODEVECKAN 2007



"Beauty is not being noticed, it is being remembered."

-Georgio Armani



I måndags startade modeveckan och våran vackra hufvudstad svämmade över av glamour och härliga efterfester med gratis bubbel! Låter lite för bra för att vara sant va? jajo de är det också...eller kanske inte för de som bara gled runt och tittade på alla spektakulära visningar men för alla stylister, modeller, fotografer, designers med flera innebar den här veckan jobb dygnet runt.
Vi värmde dock upp med en lite agentur fest på måndagen. Mathias anlände på eftermiddagen när jag slutade jobba så åkte vi snabbt hem till mig, åt och sen vidare till kontoret där vi mötte upp camilla, andrea och några andra modeller.
Vi åkte vidare till en lite ur mysig klubb som en gammal UP! modell har torsdagar och lördagar.

"a little bit to wide over the shoulders....ops!....is it big?"

Efter att ha smuttat på några underbara gratisdrinkar o ätit lite gled vi hemåt tidigt eftersom att vi skulle jobba dagen efter.

Tisdag:
09.55 mötte vi mathias vän på cetralen och pinnade sedan vidare till nordic light hotel där Bea Szenfeld skulle hålla sin visning.
Barilla sponsrade så vi käkade pasta både till lunch och middag. sen va de till vår förvåning även pasta i goodiebagsen...

Dagen flöt på helt okej vi provade outfits
min 1a bestod av randiga leggings och en blus..grismask, peruk och blommor.
image143
image139
jag till höger ;)

den 2a av en klännig leggings ett jätte affro och en kungspudel!
image140

Mathias såg ut som huge hefner i sin outfit med tillhörande skål och bläckfiskpasta....rekomenderas inte att äta på första dejten. haha
image141
Efteråt va vi mest nöjda med havet av fotografer, mmm njöt! kunde ha stått där längstfram på catwalken i evigheter!

Själva catwalken va dock lite för smal och med maskerna va de riktigt svårt att se :S
image142


Efter visningen blev mina kära pojkar uppraggade av karl-jan lite sådär charmigt måste jag säga haha
vi drog rätt tidigt eftersom att repititionen inför Rookies visningen började 09.00 på onsdagen.
image146

image169
Backstage - ombyte

Hela Bea visningen finns att se på
www.bonmagazine.com


Onsdag ute på sthlmsmässan blev en lååång dag! gjorde maken 2ggr då dom gjorde fel först...tog ca 3h. Håret 3h och sedan fitting fööör länge.
Vi gick med många nya modeller som verkligen behövde repa massa ggr pga nervositet. men efter att man nu gått ett par visningar har man inte den där nervositeten längre så efter att vi bara fått en macka till unch o ingen frukt eller vatten på 3timmar!  o klockan näramde sig 18.30 (vi va bokade till 18.00) sa jag lite argt till projektledaren att de fick va nog och jag och mathias åkte hem.
image144
image145

"Sluta ät börja rök" alla modellers hemliga bantnings knep :P

Torsdag ringde klockan 04.40...kul då brukar man ju komma hem!
Jag satta mig direkt hos nathalie i maken och sedan hos ngn klåpare i hår... gaaah blev tokig va seg han va!
men men efter många om och men va de dags för pressvisning. gick kanon!
sen fitting inför lördagen.
provade 3 outfits så va inställd på att gå 3 av 7 visningar.

Onsdagskvällen blev också lugn med en bondfilm
mathias konstaterade i slutet av filmen att bond "han är hård"!
varpå jag va tvungen att hålla med...
(i slutet av filmen ligger han ju alltid med en tjej så jajo han va nog hård...)
Vi såg fram emot en LUGN fredag med sovmorgon... men nej 11.00 va vi på agenturen för att jag skulle träffa en kille från new York som sökte modeller. Så vi får se =) dock inte så sugen på att åka iväg till usa igen..hm...
beror på om jag är garanterad jobb or not.

Vi tog en siesta mellan 13.00 och 18.30 eftersom att jag började bli förkyld....sov så sjukt gott! sen va de värre att somna igen på kvällen... jag låg och pratade om allt i gästrummet med stackars mathias (eftersom att lina hade snott min säng) allt från trosor till mer viktigare saker....

Lördagen va pain!
Så jäkla sjuk!
men va på älvsjömässan 10.00 och bokstavligt sov mig igenom maken och håret.
Släpade mig till backstadgeområdet och när jag kollade listorna insåg jag att jag fått 2 till visningar...hm.. okej jag biter ihop.
Dagen räddades av mathias som va sååå snäll med mig, ett glas champagne, och lite uppmuntrande ord från min kära PT johan som va där o tittade med en vän.

image161
Blev lite chockad när jag såg mathias helt naken på mässan! ?

image147

Jag i kläder från drottnigen av saba

image148
jag
image149

image151
Mathias
image152
Mathias och simon backstadge
image153
Mobilhånglande modell
image154
mathias och kalle, vi lekte lite moget med mobilerna
image155
backstadge

1a dan på visningen under fittingen av kläder turades småtjejerna om att byta om på toan...medan jag och julia helt vanligt drog av oss alla kläder och lät asistenterna klä på oss igen. fan man blir skadad. misstänker att killmodellarna trivs. men efter 1a visningen orkar man inte hålla på längre igår lixom i jobbet att låta folk klä av o på en. sååå alla killar kommer ni någon gång in backstadge på en pågående visning passa på att njut ;) haha


image156
kalle
image157
trötta modeller på väg hem
image158
sliiitna
image159
förstört hår! gaaaah!
image160
den bilden får avsluta usch inte rett ut de där skat bot än...

JKo fick mina sååå söta frida bilder idag med men dom får ni se i september efter att tidingen släppts..tyvärr...men håll ut! haha
PUSS

Kommentarer
Postat av: Emil

Hej Jenny!
På fredag kommer jag att vara i stockholm och undrar ifall du har lust att ta en fika?
/ Emil

2007-08-20 @ 15:02:37
Postat av: Jocke

Hej Jenny!
På fredag har en av mina call-girls tagit ledigt och jag undrar om du har lust att fylla hennes plats?
/ Jocke

2007-08-20 @ 18:42:20
Postat av: Adrian

Hej Jenny!
På fredag sa jocke att han inte ville ha myskväll med mig för han känner att jag är för mycket för honom i sängen. Har du lust att ta en fika?
/ Adrian

2007-08-21 @ 02:04:20
Postat av: Emil

Haha! Kul att folk är seriösa... hur som helst så är jag det. Din "The Ark-Inspirarade"- mailadress du har på msn verkar inte funka så skicka ett mail är du snäll...
/Emil

2007-08-21 @ 23:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback