World Top Model 2007!


Hej mina älskade, trogna läsare!
Förlåt för seg uppdatering men är precis hemflugen från resan till Budapest med agenturen.
Tänkte komma med en förkortad verson av veckan som var.

Dag 1.
Jag försökte förbrilt få kontakt med Malin, min kollega från agenturen som jag självklart lyckades ta fel nummer av camilla. Jag visste nämnligen inte vilken terminal jag skulle till. 5 är ju vanligt men detta var inte en vanlig resa så det var 2an, Malin hade som jag tänkte göra chansat på 5an och fått ta en promenad.

Självklart fanns jag inte med på passagerar listorna...eller jo men jag hade redan checkat in...NOT!
efter 20min strul kunde jag gå genom tullen och va så sur att jag sket i att lägga mina 10läppglans i små genomskinliga påsar.

Mötte söta malin på sminkavdelningen innan vi gick mot gaten.

Väl i Budapest guidade jag oss fram då Malin inte hade några linser så vi litade på min syn...o visst såg jag rätt???
jo rackarns där stod en chaufför med en lapp i högsta hugg "World Top Model Jenny & Malin"
Ja men visst here we come!

Väl framme på hotellet...världens lyxhotel! var vi först på plats och flitade till oss det största rummet på högsta våningen med balkong ;)
När en liten kille knackade på och ville rulla in en till säng för en 3e tjej log jag och frågade "Why?, we are only two." han skyndade iväg o skulle kolla upp det...jag låste och hängde ut "do not disturbe" skylten. MOhaha så där bodde vi ensamma i vårt rum medan vissa tjejer som 4 i ett dubbelt så litet rum! ;)
image320

Ser ni balkongerna högst upp? Där bodde vi!

Dag ett fortsatte med att vi tog oss ut på stan ensamma jag och malin. Vi hittade en liten restaurang med..hm...7-8bord på en bakgata ca 10min från hotellet. Vrålhungriga beställde vi in mat och våra jätte porttioner gick på ca 40kr/st!? Helt otroligt!

Samma eftermiddag fick jag ett sms av peter, Jimmys vän som bor och arbetar i budapest.
Han kom förbi och gjorde oss sällskap på en kopp kaffe i cigarrbaren på hotellet.
Det visade sig även att han var bekant med Fiore, ägaren av tävlingen så han blev inbjuden till vår middag & fest på kvällen.

Festen höll på white heaven, en av det bästa mingelbarerna jag varit på. Maten va helt underbar! Potatissoppa till förrätt och kyckling med risotto till huvudrätt. MUMS!



Camilla & Andrea på white heaven!





fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback