Alla hjärtans dag..på Cafét

Alla hjärtans dag..på Cafét

Alla hjärtansdag 2007. En kväll full med kärlek och drinkar. I alla fall på sthlms hetaste nattklubb Café opera. (Nej jag har inte fått betalt för att säga det.)
Jag och kajsa begav oss mot stan vid 23.30 igår och anlände till cafét vid 00.15. Jag hade gått hela vägen från östermalm till kungsträdgården och oroat mig för att det inte skulle va nått folk ute! Men ju närmare vi kom ju mer övertygade blev vi pga ljudnivån. Somvanligt var vakterna underbara, killarna i garderoben lika så.
Vi gled in på toaletten för att pudranäsan innan vi entrade caféts underbara bar. Vi valde lilla baren då den stora var överbefolkad. Innan vi hunnit beställa stötte vi ihop med David.P som spelar mycket bra musik på söndagarna och även höll i kläd biten på model challenge. Han bara prata en stund och glömde helt bort att vi varit påväg för att köpa oss en drink, innan vi visste ordet av hade david löst problemt.
Minglade lite och stötte ihop med emelie, jocke, thomas, sara, mikan och en heeelt förkrossad ida. (blivit dumpad dagen innan alla hjärtans dag) ni killar kan verkligen vara svin. Ledsen men var tvungen.
Kajsa lät sig bli uppraggad av en kille i baren och blev bjuden på nästa drink (hon fnissade o sa 1-0 jenny! fråga inte men inofeciellt hade vi en drinktävling. )
Jag va snart ikapp då Jocke ville skåla för gammalt samarbete med vårat uf företag vi hade i gymnasiet.
Jag gick om då han köpte nästa drink också. Vid det här laget var inte jag sådär fruktansvärt nykter. iiiiii!
Sprang ihop med Daniel, nice to see you!
Sen va det någon timme där som jag faktiskt inte minns. Hoppas att jag inte var så pinsam.
Några britter kom fram och pratade med oss:

Britt nr1: HI we are not from sweden...
Jag: I can hear that..
Britt nr1: I have a question, are you guys in swe actully celebrating valentines day like this?
Jag: eeehhh.. Yes!

Vi minglade vidare med David och hans trevliga vänner då en tjock man i 40-50 års ålderna knackar mig på axeln och vill bjuda ungafröken (moi) på ett glas champagne.... ehh in youre dreams maybe...

Gud så alla var generösa på denna kärlekens dag.. nästan värre än löningshelgerna då alla är kung kung kung i baren!

Senare kom nästa nöt fram och frågade mig och kajsa "hej, är det oförskämt att fråga om jag får bjuda er på champagne?"
jag svarade snabbt JA! och vände ryggen till, vet inte men kajsa hade nog fått mersmak och såg lite snopen ut. hihi love you!

Vid 02.45 begav vi oss mot MAX med david o co. Vi stötte ihop med ett gäng killar i kungsan två av dem låg o juckade mot varandra i snön och en snubblade handlöst på isen. Önskar vi haft en filmkamera!
Nästa hinder blev en liten backe där jag höll på att halka ordentligt..höga klackar är inte att rekomendera på vintern!

hm.. avslutar med att säga att vår drink tävling slutade med 5-7 till moi :P Kajsa jag vill önska dig bättre lycka nästa gång mohaha
Hon ringde för övrigt precis och frågade om vi skulle dricka champagne!? 20.15 en torsdagkväll? aja sounds good to me.

puss puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback