Im going to Paris!

162913-17

Middagsdate - slå ingen för attträffa en prins, om du missar, gå tillbaka till start.

Hade en kund igår som hackade på mitt ordval.. Tills han förklarade att han ville köpa en ridhjälm till sin son pga att han inte ville att han skulle så flatlöss...ehh undra va dom gör på den ridskolan?
Sen passade han även på att varna mig för att gifta mig. "skaffa barn men gift dig inte! ha massa älskare istället" hm... kul o va gift med honom..inte.
tyckte synd om hans fru.

Stressade hem och tog en snabb dusch innan jag skulle möta upp Simon, kajsa, rasmus, frida och hennes vän anna på förhandsvisningen av Dreamgirls.
Efter ca halva filmen började simon sucka över att dom sjöng sååå mycket (o jag håller med) när de va ca 20 min kvar av filmen började Hela publiken sucka haha. Gillar du sång, SE DREAMGIRLS!
Efteråt hamnade vi på La Camera och slog oss ner i stora vipen med varsin ehh...gubbdrink? Jag bytte till en SD mums!

Vaknade i morse av ett sms från simon, hela 30 min före klockan skulle ringa. (Simon, hade du inte varit så gullig så hade du fått smisk!)
Men men hade ju tid att tvätta håret nu så skuttade upp direkt. Va ju tvungen att se pigg o fräch ut på mötet med Up!Models.
Jag hade noga skrivit ut en karta på hitta.se. Började med att jag höll på att åka fel med t-bana (tack gode gud för att jag har dig kajsa) Sen vid slussen följde jag kartan men httade inte min gata. Så jag frågade en gubbe om vägen. Han skade på huvudet men lyste upp när han såg att jag hade en karta och hjälpte vänligt till. Visade sig att jag tagit fel på gatans namn så inte konstigt att jag inte hittade!
Hann iaf i tid till mötet (vilket är väldigt viktigt för en modell hihi)
Skulle bara skriva lite papper men slutade med en provfotograferin för en option (Lärt mig lite modell-ord haha) till oriflame.
Camilla talade även med mig om att hon ville skicka mig EN MÅNAD till PARIS för att gå visningar och träffa utländska argenturer. Ja jo jag kan tänka mig det ;)

Tänk jag är faktiskt en nobodey som helt plötsligt halkat in på ett bananskal o mode världen och håller på att lyckas! MOdellandet är en hobby jag älskar! Men nu har jag inte LITE krav på mig. lyssna på det här:

Jag får inte förändra min hårfärg eller frisyr (inte ens plock öginbrynen)utan att kontakta min argentur.
Det är en modells jobb att vara i perfekt fysisk kondition, inte för stor o inte för smal.
Märker man att ens hy är sämre dagen före ett fotto jobb ska man kontakta argenturen. Måtten ska bara 60 i midjan och 90 över bredaste stället över rumpan. I sverige är man inte så hård med dessa mått men utomlands kan du bli hemskickad om måttet överstiger 91 cm.
Låter galet men är pga att man fottar kläder säsongen innan de kommer ut och kläderna finns därför endast i "provkollektioner" Man anpassar inte kläderna efter modellen utan modellen måste passa i kläderna.
Måste även lära mig att ta all kritik om mitt utseende, påpekar agenten att tex ens mått lr hy inte är bra får man inte ta det personligt. Jämför med en fotbolls spelare som får höra att hans kondition är dålig. Han tar itu med problemet om han är seriöst intresserad annars lägger han av. same for us models.

Inser att det är en tuff värld, men samtidigt så är det något jag verkligen vill göra. Aldrig haft så kul som på visningarna på cafét.

Men men avslutade mötet och ska dit o fottas om 2v igen. Stannade och köpte lunch till marcus o frida o mig på vägen hem. Blev chokladbollar till efterrätt (måste ju tänka på måtten haha)

Kajsa och jag sågs på vägen hem och passade på att hyra en film och ha en film kväll. Det blev american pie, naked mile. Kan rekomendera den varmt om du är sugen på en riktigt rolig film! gud så vi skrattade!

Nä nu ska jag krypa ner under täcket, wanna join me? *skratt*

Love from Jen.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ha ha, jag lovar..
Menngt bra ska man väl få ha i det här landet.. Finns inte så mkt annat att glädja sig åt ju. Sitter här i min container och har det rätt sunkigt för att va fredagskväll.. ha ha..

Allt bra där hemma, förutom att fröken fryser? Värme finns här.. ;)

Postat av: Mattias

Men snälla rara gumman, har du inte läst vad jag gör..
I´m bringing peace and order to the galaxy (ehhh, Kosovo)..
Men visst, underkläder är trevligt.. Man kan stå och titta i flera timmar ju..
Nice med sovmorgon, ska minsann jag ta imrogon oxå, sen ska jag till gymmet, tror att det kommer att hända däremot, hur ska man annars fördriva en söndag här??
Nej då, tittat på "din Ola Salo".. Det blir int emkt mer upphetsande här än pizza och melodifestilval om lördagarna.. Såg nu "min" Elin Lanto förra veckan då?? Lr hmm, nu fantiserade jag nog.. Men hon va med.. :)

Kommer hem så fort jag kan..

Puss & Kram

2007-02-10 @ 22:37:52
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Mattias

Nja, vi är ju inte bland ganlingarna på marken, flyger ju..
Men ja, det skulle nog passa sig rätt bra att hämta hem mig nu, kommer du i egen hög person lr?? Kidnappning skulle nog funka..

Ha ha.. Nja, Elin Lanto kan ju ändå inte mäta sig mot sig så.. ;) Springer hellre in på dig på Cafét...
Hemma en Lördag?? Är du dålig gumman?

2007-02-11 @ 00:13:05
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Mattias

Det vet du.. Kommer ju helt naturligt till dig ju.. ;)
Men jag ska alltid ha en liten väska packad för att rymma iväg med dig.. Stannar vi till nån vecka i ngt härligt semester land på vägen hem??

puss

2007-02-11 @ 00:27:10
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Mattias

He he, här finns det alltid plats under täcket.. ;)

2007-02-11 @ 00:48:38
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Mattias

Förresten, kan vi ta Venedig? Har alltid velat spendera en vår där.. :)

2007-02-11 @ 00:53:46
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Mattias

Ha ha, då håller jag mig nog till mitt Toscana då..
Men å andra sidan, allt är bättre än Kfor landet som jag sitter i nu..
Inte mkt som slår doften av bränd brunkol om mornarna..

2007-02-11 @ 00:59:36
URL: http://matttias.blogg.se
Postat av: Hedvig

Oj! Ja men det du gör låter liiiite mer spännande. Vart jobbar du någonstans? Puss

2007-02-11 @ 11:28:44
URL: http://hedflum.blogg.se
Postat av: Hedvig

Den på kungsgatan är fin. Har aldrig varit inne i den andra. Hur länge har du jobbat där?
Jag jobbar på Hotel Rival som ligger på Mariatorget. Ibland är jag i frukosten men oftast inne på caféet. Det är kul men slitsamt, men om två veckor åker jag till Thailand med Johanna Westergård. det ska bli riktigt skönt. Är borta i fem veckor.
Är du inte tillsammans med Kim längre?
Puss

2007-02-11 @ 14:01:26
URL: http://hedflum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback