...en bulle till mackan.

Igår lördag vaknade jag 09.30 och var helt klarvaken trotts att jag kvällen innan inte somnat före 01.30.
Åt en god frukost i lug och ro, duschade, målade naglarna, och såg till husdjuren.
Vid 14.00 stod jag färdig för avfärd mot uppsala (då hade kajsa väntat på mig ca 1h, vet jag är tidsoptimist. Sorry kexet men jag skickade iaf ett sms och förvarnade =))
Vi skulle låna mammas lilla corolla och lovade därför att kika förbi på hennes jobb innan vi begav oss från lidingö. (fick några visdomsord i bagaget)
Första prövningen blev att tanka. Kajsa (som hade körkortet) hade aldrig tankat och jag hade bara moppen som merit. Vi råkade öppna framluckan ist för tanklocket som vi sen inte fick igen. Efter 20 min kom vi dock iväg från statoil.
Som ni förstår var vi försenade.. vi skulle träffa Jenny ungefär när vi var halvvägs till uppsala så jag tog kajsas mobil för att ringa och förvarna henne. Lyckligtvis hade kajsa fått ett sms från Jenny att hon var också lite sen. Kanon tänkte vi och jag smsade tillbaka. Och då pep det i min telefon. Konsigt jag hade fått ett sms av kajsa... ehh... som ni förstår så hade jag svarat på mitt eget sms och kajsa konstaterade att jag inte borde färga håret blondare.

Jag och kajsa hade tänkt att nu när vi åkte bil kunde vi faktiskt packa huuur mycket vi ville, vilket vi också gjorde... Så vi lär ha sett ut som familjen svensson i sunes sommar.

Väl inne i staden med det två kyrktornen hittade vi en parkering och sen hittade Jenny oss i en korsning där vi stod som två fån i en ny stad. Vi tog en fika innan vi kramade henne hejdå och letade reda på en mataffär och handlade middag. Av en slump passerade vi butiken där marcus jobbar så vi packade in honom i bilen med alla väskor och begav oss mot hans lägenhet. (super trevlig lägenhet)

Vi åt en romantisk middag för tre med levande ljus och pink - stupid girls i bakgrunden. :S

När vi sen insåg att vi alla tre höll på att somna i soffan tog kajsa första steget och hoppad in i duschen.
Jag i min tur råkade duscha lite för länge (lr så va det marcus 1a kompis som kom fööörtidigt) 1a intycket av mig blev iaf ny duschad iförd endast handduk. 
Det blev lite stressigt att göra sig i ordning men det slutade med ett bra resultat med allt från ur fina klänningar till oändligt långa ögonfransar (tack vare dom pappa köpte till mig dan innan)

Förfesten kom igång och mer folk ramlade in. Dock njöt jag och kajsa av att vara de enda kvinnliga i sällskapet ;) Jag gjorde nått jag alltid velat dock va det en olycka men en av marcus vänner va lite ja.. ej supportande mot sin tjej och jag tänkte lossas spilla lite av min drink på honom. Men jag hade lite svårt att inse när de va stopp så ja... lite blöt blev han allt.
Vid 00.00 trängde vi ihop oss i en extra stor taxi och styrde mot Birger Jarl.
Det blev en mycket lyckad utekväll med dans, mingel och goda drinkar.
Där emot gillar vi inte att bli nypta i rumpan av okända miffon på dansgolvet. (En av orsakerna till att jag diggar cafét bättre. man gör helt enkelt inte så där.)
Jooo haha en riktigt ugly kille skålade med mig i baren och frågade sedan om jag vill göra honom sällskap på dansgolvet? eeh självklart tackade jag Nej. Då frågade han (blygt men som att det vore självklart) om han fick mitt nummer I ALLA FALL? vadå i alla fall? vill jag inte ens dansa så kan han ju bara drömma om mitt nummer (vilket han iofs säkert gjorde.)=P

Vid 02.45 kurrade magen och vi styrde vår kos mot MAX. Jag, kajsa och marcus bror kom fram helskinade men marcus tappade vi på vägen.
Som tur va hittade han till max trotts en lite shot för mycket hihi och de gjorde även 2 till av grabbarna trotts 2 shots för mycket.
Max kan inte misslyckas så maten va som vanligt kanon. Satt och diskuterade Tobbe trollkarl, och jag är ledsen att behöva såra någon men jag tror fortfarande inte att han är en pedofil! =P

Vi tog en taxi hem eller en "bulle till mackan" som brorsan uttryckte det. Varken jag eller kajsa fattade någonting och blev istället förfärligt sugna på bullar. Hemma hos gulle marcus deckade vi alla tre i soffan. Jag som verkade va piggast hoppade efter ett tag in i duschen medan kajsa o marcus låg kvar och halvsov.
Jag passade sedan på att lägga alla vinflaskor hos dom i soffan och fotta lite (för dom såg verkligen inte nyktra ut någon stans!)
Kajsa skuttade sedan upp och i säng men marcus va ja... heeelt borta! jag hoppade o skrek och skadade i honom men fick inte ens ett enda litet ryck i respons. Hans kommentar dagen efter var "-ja men det var ju dags att sova och jag skulle ju sova på soffan."

Stackarn började jobba 12 i dag så jag och kajsa fick ngn timme för oss själva att göra oss i ordning och städa lite innan vi kilade ner och lunchade på stan, lämnade hans nycklar och köpte lite godis till hemresan. Självklart envisades kajsa med att svänga höger mot "centrum" trotts att jag insisterade på vänster. Men har lärt mig hur envis kajsa är så kunde bara fnissa lite när hon insåg att jag hade rätt. Klockan 14.30 såg vi uppsla försvinna bakom oss.

Tack för allt marcus! Vi hade en kanon kväll.

Nu är vi hemma, har ätit och jag ska bädda ner mig i soffan och se offside.

Imorgon är det måndag och ännu en dag på jobbet.

Love you guys!
Jen.


Kommentarer
Postat av: kakan

Åhh fin berättelse!! D måste vi klart göra om

2007-01-15 @ 21:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback