En riktig surkärring!

Vill börja med att beklaga mig över en sur kärring som helt förstörde min morgon.
Jag hade bestämt informerat chefen om att jag inte ville börja ensam på östermalm utan skulle äta frukost med Sara i stan, så han fick minsan öppna där själv.
Jag hade köpt varma scones av den super gulliga killen på wayne´s och allt var beyond perfect!
Sara hade råkat missa bussen, så det var bara jag och vår praktikant som var i tid. Men ingen fara de brukar va lungt på morgonen såhär i januari innan löning, så frukost skulle vi hinna med iaf.
men så 09.58 rycker det i dörren och snäll som jag är (skratt) öppnar jag för en kort tant med svart hår, korta ben och den största rumpa jag ever skådat.
Hon glodde skeptiskt på mig och konstaterade att jag hade inte varit där i tisdags.
Nä, sa jag snällt och berättade att jag jobbat i vår butik på östermalm då. Men att nu var jag här och kunde nog hjälpa henne. (sara hade varnat mig för tanten i fråga dagen innan)

En liten resume om vad som hänt:
För 1,5år sedan köpte tanten ett svat koppel+halsband i sammet med strass stenar på. 3 mån senare reklamerade hon det efter att en sten lossnat. Vi godtog det och vi skickade det till leverantören som skickade ett nytt. Tanten hade parkerat fel när hon hämtade ut de nya halsbandet och i all hast rusade hon ut ur butiken och glömde kvittot när hon såg en polis utanför.
2dagar senare va hon in i vår butik och frågade efter kvittot som vi inte kunde hitta då.
NU 1,5 år senare har sammets kopplet slitits och va lite skinnlikt ist. (inte alls konstigt om man har de i vårt klimat med regn och snö)
Men min chef hade varit så snäll att försöka sig på en ny reklamation UTAN kvitto efter 1,5år!!!
Dagarna innan hade hon varit in och hävdat att hon velat ha nya varor för 1200kr trotts att vi talat med huvudkontoret och riset på hennes varor var 740kr.


Så där stod jag nu med kärringen. Jag visste ju precis vad det handlade om och att jag kunde ge henne ett tillgodo kvitto på 740kr men inget mer.
Hon tyckte dock att hon var värld koppel plus halsband för 900kr för hon hade faktiskt betalat parkering för 80kr massa gånger nu för att gå till oss. Mitt svar: Det är inte vårat problem hur du tar dig till och från stan så det är inget jag kan ta hänsyn till.
Men kvittot va på 1200kr och hon ville ha dom tillbaka.
Mitt svar: Igentligen så kan vi totalt ignorera dig och hävda att du inte köpt varorna här men nu har min chef varit snäll och gjort ett undantag.
Efter många om och men tog hon sitt jävla kvitto och frågade sedan vart vår andra butik ligger...
Mitt svar: I göteborg.

Till sist fick vi våra scones och Euro star var där och visade vår kollektionen. Jag fick vara provdocka av de nya ridbyxorna eftersom att ingen annan fick på sig den mini storleken som provbyxorna brukar varai.(levernatörerna varkar hålla stenhårt på att alla kläder är snyggast i små storlekar.)  Så jag skuttade runt i knallgula byxor med brun skoning och strumpor när de kom kunder och bad om hjälp. hoppas dom vågar sig tillbaka, hihi.

Resten av dagen flöt på bra och jag hann till och med ta en sväng på NK och urban innan jag åkte hem.

//Jen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback