Genier, idéer och design...

Jag har länge funderat på hur modedesigners kan vara så fruktansvärt rika! så igår fick jag klart för mig att jag är inte den enda.
Riktigt stora designers GER ju bort kläder hit och dit till olika kändisar i New York bara för att de hoppas att de ska bära dem vid stora evenemang (och bävar för att de kanske kommer i fel händer då många kändisar som överöses med kläder och väskor ordnar kvällar för sina vänner så de får gå lös i deras garderober)
Man kan helt enkelt undra om modedesigners är riktiga puckon, som många påstår att dom är.
Är det inte lite korkat att ge bort någonting för ingenting när man skulle kunnat sälja det för någonting? Men det är något verkligt, verkligt smart med denhär sortens dumhet, eftersom att alla människor typ modedesigners tycks äga minst fyra dyrbart inredda hem men alla de smart människorna med vanliga jobb som säljer saker för pengar tycks äga ett enda torftigt inrett hem var. så jag måste vidhålla att att designers är genier... för det krävs verkligen ett geni för att tjäna pengar på att ge bort saker.

Därför tycker jag att Linas idé om att starta eget ihop med mig och kajsa kan va en rätt smart idé. Kajsa skulle rita vår kollektion, Lina skulle sköta alla kontakter med allt folk och jag... enligt Lina skulle vara vårat ansikte utåt? Så tack gode gud att jag skötte mig bra på Cafét om jag nu ska kunna marknadsföra en helt ny kollektion och få heeela världen att nappa på vår idé.

Men va skulle vi kalla våra glassiga plagg? Acne? seven? chanel? prada? D&G? nää det måste vara nått som klingar rätt nått som kommer att ta världen med storm...
Har ni någon idé så hör av er!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback