Glamour

me

Klädd i rött?
Jag uppfattas alltså som:

Positivt:   Varm, vänlig, energisk.
Negativt:   Trotsig, aggressiv, argumenterande.

Stämmer det?


Såg precis sista Ugly Betty avsnittet *snyft* längtar tills det drar igång igen.
hihi
Dagen idag har annars varit mycket kreativ. Jag har hunnit med så mycket nyttigt på jobbet idag! Kajsa var förbi och sa hej vilket förgullde timmarna på östermalm. Så fler besök av er mina vänner uppsakattas ;)

Fick en kyss genom skyltfönstret av en sååå äcklig gubbe idag så jag tror att vi måste beställa fönsterputs för att få bort hans äckliga baskilusker från vår fönsetrruta.

Jag måste även säga att jag blivit otroligt bra på att ta alla östermalmsdamer som är inne och handlar med deras små odrägliga hundar. (Blev biten av en valp idag, o som ni vet har dom inte liiite vassa tänder.) Trotts allt måste jag erkänna att många är underbara! mm så fina hundar det finns! Men så är det ju vissa mattar o hussar som inte borde få ha hundar... precis som det finns föräldrar som inte borde få ha barn :P





Läste dagens ord i metro idag vilket var ordet GLAMOUR!

Ordet glamour kommer från engelskans glamour, som är en skotsk variant av grammar, som då kunde förknippas med magi. Även om ordet glamour står långt från det tråkiga ordet grammar, gramatik, så är innebörden högst levande än idag. Vad kan vara mer magiskt än lyx och elegans: en klänning med paljetter, glitter och annat som hör världen av glamour till.

Kort sagt vi kan inte få för mycket glamour och vardags lyx.



Tänkte avsluta detta lite udda inlägg med lite roliga citat från www.tjuvlyssnat.se

En ovanligt långhårig pojke ~8 ser lite obekväm ut då han blir ordentligt granskad av två killar ~20 i herrarnas omklädningsrum.
Pojken: Jag är faktiskt kille. Bara så att ni vet!
Pinsam tystnad

Flicka ~8 (till annan flicka ~8): Tänk vad äckligt att vi legat i våra pappors pungar.

Två tjejer ~20 sitter och pratar om sina pojkvänner.
Tjej 1: Jag kallar ju Stefan för Bebis, offentligt också, och det tycker han inte om!
Tjej 2: Mm, jag försöker hitta på ett namn åt Niklas. Något sexigt, typ Nasse!


Busschaufför: Välkomna ombord på bussen. Toaletten längst bak i gången fungerar, det finns våtservetter i handfatet. De vita påsarna längs med gången är roliga att blåsa upp, men främst till för att slänga skräp i. Fem minuter senare
Busschaufför: Om ni som sitter ytterst närmast gången känner med handen under sätet, finns där en knapp att trycka in så att ni kan reglera armstödet. Dra det först uppåt helt, sedan nedåt tills det klickar. Det kan ni också sysselsätta er med om ni har tråkigt.

Tjej ~20 pratar med manlig piercare om sitt hål i naveln.
Tjej: Men jag skulle vilja ha en ring istället. Går det?
Piercare: Du har inte riktigt rätt navel så det skulle nog bara sett konstigt ut.
Tjej: Men jag tycker att det är snyggt!
Piercare: Ja, jag tycker att högklackat är skitsnyggt, men jag skulle nog inte passa i det


Två fjortisar sitter och kollar på en affisch från Miljöpartiet med texten: "Jag är inte beroende av olja jag kan sluta när jag vill, eller?".
Fjortis 1: Men vaddå, man kan ju steka i smör också?!


Man ~40: Du har bredband va?
Man ~25: Japp!
Man ~40: Och DVD-brännare?
Man ~25: Ja, det med.
Man ~40: Kan inte du bränna en DVD med porr till mig då?
Man ~25: Eeh, jo det kan jag väl...
Man ~40: Bra, jag betalar skivan och så...
Man ~25: Visst!
De fortsätter att äta.
Man ~40: Och du, kan du inte ta med den där "Hitta Nemo" också?


(Tjej 1 ~19 kommer in på damtoan, ganska grå i ansiktet och med handen för munnen. Hon försöker gå förbi kön.)
Tjej 2 ~19: Alltså, jag förstår att du vill spy! Vi vill alla spy, men här står vi faktiskt i kö!

(Mamma ~45 och dotter ~18 fikar, när en manlig doktor går förbi.)
Dottern: Åh, mamma jag känner igen honom!
Mamman: Han är en gynekolog.
(Pinsam tystnad.)

(En julklappsköpande kvinna ~50 står i kö på elbutiken Elkedjan. En yngre kvinnlig expedit frågar henne om hon kan hjälpa till med något.)
Kvinnan: Jag skulle vilja titta på en eltandborste.
Expediten: Till barn eller vuxen?
Kvinnan (tyst en stund och sedan fundersamt frågande): Ja du, han är 20 år ...

(Två killar ~18 hänger vid rökrutan.)
Kille 1: Vaddå? Så Geisha betyder hora?
Kille 2: Ja.
Kille 1: Kan det väl inte göra. Så godiset Geisha heter hora alltså? "Hej, jag vill köpa en påse hora"?

(Busschauffören sätter på knarrade vindrutetorkare.)
Flicka ~5: Pappa, pappa, vad är det som låter?
(Pappa~40 pratar i mobilen och ignorerar flickan.)
Flicka: Pappa, pappa? Vad ÄR det som låter?!
Kille~16 (sätet mittemot): Det är en anka som har blivit påkörd av bussen och sitter nu fast under motorhuven.
Flicka: Nähä!
Kille: Jo, det är sant! Och sedan när ankan är död, då tar man och gör skolmat av den. Det är det mattanterna kallar korvstroganoff.
(Busschauffören stänger av vindrutetorkarna.)
Kille: Jahapp, då blir det korvstroganoff till lunch imorgon.
Flicka (börjar gråta): PAAAPPA!

En kille ~20, står i kassan och ska betala.)
Kassörska ~20: 69 kronor då, tack! Eller OJ! 89 menar jag. Vet inte varför jag sa 69... Stod väl här och tänkte på annat.
(Killen börjar skratta. Kassörskan inser vad hon har sagt och blir tyst. Väldigt tyst.)

(Två tjejer ~15 sitter på tåget, den ena pratar väldigt högljutt i sin mobil.)
Tjej 1: Men asså, nu bröts det! Sara? Sara? Hallå, Sara? Sara? Sara?
Tjej 2: Vem var det du pratade med?
Tjej 1: Sara!
Tjej 2: Jaha, hälsa från mig...

En tjej ~20 sitter på tunnelbanan när en kille ~23 kommer in med en hund och sätter sig mitt emot. Efter ett tag tittar han upp ur tidningen och ser att hunden sitter och slickar på tjejens knä.)
Killen: Oj, förlåt!
tjejen: Det är lugnt, jag är van att bli slickad!


Kille ~20: Vet du var Kaknästornet ligger?
Tjej ~20: Ja... Skottland!
Killen: Va!?
Tjejen: Nej förresten, gud jag sa fel! Jag tänkte på Kaknäsmonstret!


Tjej 1 sitter och messar. Tjej 2 tittar på. Båda är ~30.
Tjej 2: Är det till killen du träffade igår kväll?
Tjej 1: Mmm...
Tjej 2: Men du ville ju inte träffa honom igen? Är det så smart att skicka SMS då?
Tjej 1: Men jag har ju redan pratat med honom idag, så det är redan kört. Imorgon däremot! Då ska jag inte prata med honom.
Tjej 2: Men om han pratar med dig då?
Tjej 1: Jaa... Då är det kört imorgon med!
Tjej 2: Med den attityden kommer ni ju vara gifta innan du gör slut.
Tjej 1: Nä! För på bröllopsdagen får man inte träffa varandra före altaret! Där har jag min chans att smita...


(Tåget kommer fram och dörrarna öppnas.)
Föraren (i högtalaren): ...Och se upp om ni går in i vagn ett, det kan vara halt på golvet. Det kommer också antagligen att lukta fisk, eftersom någon har satt sig och rensat en lax.





Där slutar jag för idag... men ett tips till alla kolla in
www.tjuvlyssnat.se fruktansvärt kul!

Love from Jen!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Två tjejer ~20 sitter och pratar om sina pojkvänner.
Tjej 1: Jag kallar ju Stefan för Bebis, offentligt också, och det tycker han inte om!
Tjej 2: Mm, jag försöker hitta på ett namn åt Niklas. Något sexigt, typ Nasse!


Tack gode gud att du aldrig kallade mig för nåt sånt ;)

Postat av: lina

jobbar du i den där affären med häst/hund/katt prylar? :D

2007-02-02 @ 18:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback