Löningshelg på Cafét...

Lönings lördag på cafét

Lönings helg... behöver man säga mer för att alla ska förstå att vi hade kul igår? hihi

Jag var ledig heela dagen och passade på att träffa super gulliga Nicole! Vi kilade runt i lite olika butiker i jakt på ingenting alls, tills vi båda krockade med varsin dröm klänning på Reiss. Min fanns dock inte i heeelt rätt storlek så efter att ha fått slänga bh:n fick jag på mig den lilla 34an eeeh kan säga att jag nu inte får gå upp ett gram till! Så utan bh fick det bli (något vi sedan skålade för under kvällen??)
Vi han med en sväng på fantastiska Nk för att avsluta med att hämta nicoles skor i hennes "pojkväns" lägenhet som är ja.... något utöver det vanliga med sitt läga (vem skulle inte vilja bo ovanför gucci butiken? och sin storlek! (storleken spelar faktist roll killar) 400kvm)
Sedan vid 15.00 mötte jag upp Amelie och efter att ha åkt fel och villat bort oss hittade vi rätt (jag frågade snyggaste killen på seven eleven om vägen) och han precis se Lovisa spela sthlm open! Så jävla grym du va gumman!

Sen va det bara hem, äta, duscha, fixa en underbar fest makup och klämma sig i mitt fodral till klänning.
Kl strax efter 21 ramlade jag och kajsa in hos simon på gärdet. Där vi klämde ner oss i den redan fullsatta soffan. hihi
Så efter en mycket lyckad förfest (jag va lite för full och kajsa orolig över hur vida jag skulle kunna sköta mig i kön till cafét så att vi kom in på fullis jennys lista)
I taxin insåg jag hur onykter jag faktiskt var och påpekade det lite försiktigt, varpå taxi chaffisen oroligt frågar om han skulle stanna!? (ville inte städa bilen sen haha) men så illa va det inte.
Vi åkte förbi korsningen där mitt jobb ligger på östermalm varpå jag tydligen (observera att jag inte hade så bra koll) skrek "STOPP STOPP STANNA...där är mmitt jobb" den stackars chauffören tvärnitar skräckslaget (vilket jag inte ens märker) vapå dom andr viker sig av skratt och ber honom köra vidare.
Väl framme på Cafét får vi vaktens uppmärksamhet nästan direkt och blir insläppta efter att de lugnat sig lite i garderoben, aldrig varit med om dess like men vakten lixom ursäktade sig för mig att vi fick vänta lite extra. När vi gled in snabbt och de som köat länge fick stå kvar i kylan insåg jag verkligen att vi har rätt, man bör stå på listan så blir allt sååå smidigt och gratis ;) varför ska man igentligen behöva betala inträde när man ska in och spendera pengar?

Väl inne var kön till den överfulla garderoben enorm! Shit jag tror att jag slogs i säkert 20 min innan jag lyckades hänga in våra jackor.

Hade pratat med Calle och Filip från nyår tidigare på kvällen och sprang på varandra inne på cafét, super trevligt! Träffade deras kära vän Tommy som alltid är lika trevlig trotts att han är där för att jobba. Kramade honom och kände att hans mobil ringde i bröstfickan. Han påpekade att de var han hjärta som slog för mig *skrattar* det satt i så fall både på fel sida och slog väldigt konstigt ;)
Råkade även få en av Tommys tydligen nära vänner efter mig, hade lite möda med att skaka av honom.
Stod på hyllan (inte bästa stället kanske precis vid högtalarna) och pratade med kajsa simon ville och co ett bra tag innan både simon och jag blev törstiga igen och den här gången tyckte vi att vatten fick bli bra. Så jag kilade till baren med min halvdruckna drink där jag stötte på en tjej o en kille som av någon anledning hade Champagne över som de absolut tyckte att jag skulle ha, självklart tackade jag nej men efter lite övertalning tog jag emot det. Fick svepa min dink och nöja mig med ett glas vatten för att få med allt. Uppe på hyllan hittade jag bara kajsa och ville och inte vatten sugna simon så vattnet fick ville och jag gled ner på dansgolvet med simon o (johan?) Simon undrade vartför jag kom tillbaka med champagne när jag skulle hämta vatten...
Vi dansade tills det var strax innan stängning och tommy ville ha med oss till solidaritet. Tyvärr brukar han ta sån tid på sig då han måste avsluta på cafét annars är det mycket smidigt att gå me honom till solidaritet då man slipper undan den låånga kön som bildats strax efter 03.00.

(Får bli ett litet extra inlägg, glömde att berätta om när Sofia raggade upp mig inne på herrtoan. Av egen erfarehet vet jag att det är mycket smidigare och går mycket snabbare att smita in på herrtoan när man ska pudra näsan. Så jag gjorde sällskap med simon. Helt plötsligt står det en kille framför mig och ler fånigt, Gay? Han utbrister -"Du måste vara den snyggaste kille jag någonsin sett!" Jajo tack tack säger jag och fortsätter att vänta på min tur. Han sträcker fram handen och frågar efter mitt namn. -"Johan, själv?" svarar jag. Han skrattar och presenterar sig som "Sofia" ....Transvestit? Simon utbrister lite oroligt för min skull -"jag hoppas att du har tvättat händerna!?" Ops eeeh vilket påminner mig om att jag faktiskt är på herr toan! Snabbt torkar jag av min hand på "Sofias" skjorta och skyndar sedan in på toaletten som precis blev ledig. När jag kommer ut efter att ha fixat allt från roge till skimrande läppglans väntar simon på mig till min glädje, men de gör också "sofia". Tänk att ni killar ska vara såååå envisa! *suck*)

03.00
Kylan gjorde att Jag kajsa Simon och william tog det kloka beslutet att åka hem till simon igen.
Usch vad trött och frusen jag var så det var helt underbart att krypa ner under täcket brevid simons super varma element.
Sov otroligt gott.
Vet inte hur det gick för Kajsa och ville som trängdes i soffan hela natten.
Jag vaknade vid halv 9 pigg o lite bakis så jag ville upp, fick en illamående attack lr vad man ska kalla det så va helt seg hela morgonen. Lekte med alkohol mätaren och den enda som fortfarande gav lite utslag var lilla jag =S
Kajsa stackarn började jobba 10.00 och skyndade iväg till jobbet medan jag sakta men säkert drog mig hemåt och lämnade bröderna med massa ostbågar, chips och en film.
Fick lite mer frukost hemma sen tog jag en dusch och slockande i sängen ett par timmar. men vaknade vid 14 igen så att jag ska kunna somna ikväll o va pigg på jobbet i morgn =S

Så babes där har ni vår kväll vill bara avsluta med att säga något jag lärde mig om mig själv igår...
"Jag behöver inte inledas i frestelser, jag kan gå själv."


Tack för igår snyggingar!

Love you!
Jen.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Tror du hade en bättre helg än mig.. Men men, allt är ju relativt till vart man är..
Det va sjysst, film och pizza, i en krigszon, man får va nöjd..

Nej, det är kanske svårt att förstå hur otroligt kul pojkar kan ha med lite snö.. Men sånna är vi.. ;)

Puss på dig sötnos..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback