"Sååå gammal"

Hej hej och hallå (citerar bert)

Ännu en dag på jobbet... gick dock kanon bra för mig idag hihi.

Vid lunchtid ramlade 4 typ 90a tjejer in i butiken, troligtvis från östra. Jag hjälpte en tjej att provat ut ett par skor medan hennes väninnor pratade på om någon kjol o någon fest. Efter ett tag kom en kille på tal och en brunhårig kort tjej frågade hur gammal han var?
"-Ååååh rätt gammal, han är 87a!"
Alla tjejer stämde in i ett "ååååååh rätt gammal"
Varpå jag nästan tänkte köra ut dom! Jag kännde mig för första gången i mitt liv riktigt gammal!
Van att alltid vara yngst ju, minst 7-11 år yngre än de äldsta i gänget! Och nu fick jag höra att jag var gammal!
Dagen innan hade jag och sara haft en ingående diskussion om hur fruktansvärt mycket roligare det var att gå ut på den tiden det var falskleg som gällde. Vid 20 kan jag tänka mig att stanna ett par år känner jag. Ung och fräch.
Va på en fest i en annan stad för ett tag sedan med några väninnor här ifrån. Vi var absolut yngsta tjejerna, medan de andra började närma sig 30, och som tjej och 30 år ser du inte ung ut längre, vilket gjorde att vi fick smått panik. På vissa syntes 1a rynkan! (usch va elak jag är man det är sant, lr hur lovisa!?) Och ingen gjorde sig 110% bra i sin lilla klänning längre.
Nä just nu kan jag förstå er som är lite nojjiga och jag ska verkligen njuta av att vara "ung" nu ett par år till. Fan nu hade jag behövt få en spark i rumpan av för alltid unga snygga simon! Sluta va på äventyr utan mig ;)!
Får ringa till kajsa och gnälla lite och sedan ha lite pep-talk inför fredagens vilda utgång med henne, emma, simon och mose.

Nä, ska kila o se en romantisk komedi och drömma mig bort. Det brukar vara bra bot på sånna här dagar.

Love from Jen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud..

2007-01-18 @ 00:48:29
Postat av: kakan

pangpang..

2007-01-18 @ 21:21:53
Postat av: kakan o emmis

imorn smäller d!

2007-01-18 @ 21:22:31
Postat av: till kakan o emma

Hihi verkligen! Ni anar inte hur laddad jag är!
pussar på er!

2007-01-18 @ 22:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback