Down town Milwaukee

okej, här kommer baksidan på resan...
Igår vaknade jag på hotellet i chicago...sjuk...riktigt sjuk.. pappa hade som tur var med antibiotika. Love him för det.
Så med massapiller och3alvedon lyckades jag komma ner och in i limosinen som tog oss till milwaukee. När vi körde in i den gamla industristaden såg det precisut somi en av dom där amerikanska gangster filmerna... typ american history x. Killarna var stora och tatuerade och körde bilar med skotthål på sidorna eller krossade rutor :S nice! or not...
Vi anlände till hotellet i stadens lugnaste del. down town. 10meter från hotellet höll man på att renovera ett parkeringshus...och jag skojar inte men vi fick skrika till varandra för att höRa vad man sa.
så vi bytte hotell direkt.
Först fick vi ett rum med två dubbelsängar typ intestörre än 140 sängar...mmm tjenadär tänkte vi inte ligga och trängas+att det var för nära hissen så när folk gick förbi lät det som att dom gicki vårt rum.
så vi fick ett rum längre in. men självkart va vi inte helt nöjda så vi fick två storadubbelrum på 9e våningen med dörr i mellan. jätte fint men varannan minut lät det som att en helikopter landade på taket! eeeh hallå! så vaktmästaren kom upp och konstaterade att något var fel på hiss vevarna på taket....sååå vi bytte rum igen... så nu sitter jag sjuk och ensam i våra två dubbelrum mitt i en gangster stad haha glad midsommar jenny :P
image109
tillbaka i tiden lite...
vaknade i morse efter min 1a natt här då jag sovit gott. Jag mådde rätt bra och gick ner med familjen och år mumsig frukost.pappa som är grym på att göra kaffe lärde killarna i baren hur man skummar mjölk haha tur att jagkommit ur de stadiet när man skämms för sina föräldrar :P. sen gjorde vi oss iordning och kl 11.00 kom sylvia och hämtade oss.
precis innan hade en kille på hotellet berättat att vårt område var okej but 2 miles away var det mycket gängkrig och där ville man inte hamna, man skjuter från bilarna och ofta träffas oskylldiga som barn. så en aning omskakad klev vi in i sylvias bil.
Vi körde ca 20min out of town till ett område somsåg ut som en sagovärld...och jag skojar inte! det var fullt av villor som såg ut som disney hus! och alla trädgårdar flöt ihop så barnen sprang runt.
Dom bodde i ett underbart hus! med så många finesser som vi absolut behöver i sverige (men vi vet det inte än bara)
Jag kände att wow nu kommer febern igen men jag släpade mig med för lite lunch at THE CLUB. ett typiskt komlex där alla familjer som är medlemmar just i den klubben samlas. lite för amerikanskt för mig men men.
Det fanns tennisbanor och en stor pool. På morgonen hade sylvia ring och sagt att vi måste klä oss på ett speciellt vis. på dagen fickman inte ha jeans så mina vita jeans jag tänkte ha va bara att glömma... jaha.... okej... sen på kvällen till middag ville jaghamin fina coctailklänning men nej d går inte för man får inte visa axlarna... (så va f*n ska jag ha då???) inte byxor och inte klänning... gaaah!
trottsade allt och gick dit för lunch i min nya armani klänning. "tyvärr" äger jag ingen tant däkt i knallgrönt....
*skrattar*

men efter lunchen at the club orkade jag inte mer så nu sitter jag här och ska gå och läggamig, kanske ladda ner ngn film från hotellet och sova. blir room servismiddag för mig. tyvärr.

fredric ringde mig i morse, blev sååå glad. tvärr längtar jag hem mer än någonsin nu. Hade jag inte vart sjuk så okej..men ni vet är mandålig vill man bara ligga i sin egen säng inte på¨ett hotellrum i en gangsterstad på andra sidan jorden.

Påsöndag morgon kör jonas oss till chicago igen till ett underbart hotell där vi sover dom 2 sista nätterna.

Jag har seriöst funderat på att klippa mitt kort då jag har köpt såååå mycket! allt är ju så fruktansvärt mycket billigare här. man tror inte att det är sant!
va inne på virgin och köpten en super bra cd och lite filmer. Fick hjälp av en kille somsåg lite...alternativ ut när jag frågade efter lite bra club musik. Han plockade fram massa cds men när han total dissade tiesto så tackade jag för hjälpen och gav tillbaka allt han plockat fram. vi hade nog inte samma musiksmak.

Okej guys ha det kanon och hoppas att er midsommar är underbar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback