svensk midsommar i USA

wow vet inte vart jag ska börja, men som ni läst var vi ett par dagar i milwaukee... Den kvällen jag låg hemma sjuk kom min familj hem efter ett restaurang besök med vännernavi har där. på vägen hade dom blivit påkörda av ett fyllo i jonas nya BMV iiii no good. polisen hade kommit och jonas hade pratat med dom länge för polisen kunde inte bestämma om killen som kört in i jonas var full eller inte *skratt* här blåser man inte för atttareda på det utan han kunde ju lika gärnava drogad... såpilisen bad honom gå på ett sträck pågatan vilket han med nöd och neppe klarade sålovade han att inte köra mer den kvällen....okej fine sa polisen och åkte vidare... hm... bra system... men gängkrigen i den staden tas mer allvarligt. bara 2 miles bort är de riktigt illa i den lillastaden.
eller lillasomsthlm ungefär.

Midsommardagen firade vi midsommar hos familjen prising men fleraandrasvensk/amerikaner. sååå himla kulmed midsommar(och jul)musik haha sill nubbe knäckebröd potatis och pepparkakor! mums! självkart vadet BBQ också vi är ju i usa :P
Jag satt bervid en kille från sverige niklas också 87a. han hade precis flyttat hit 2mån sedan. man hade scautat honom från sverige till ett fotbollslag här. stackarn längtade redan hem. speciellt efter att barakunna gå och ta en öl med vänner en sommar kväll. här får man passa sig så man inte blir nedskjuten! jagskojar inte. '
Men mest saknade han svenska TJEJER haha. så han va överlycklig att jagvar där mindre glad över dig fredric ;) när jag stolt berättade hur duktig du är på fotbollsplan och visa bilder, dock sa han ärligt att du vaett riktigt kap ;) lite gay varning haha. näääääääääää va dum jag är.
Vi avslutade kvällen med svensk jordgubbstårta som en fru hade bakat. dom rika föroterna är verkligen hemmafruarnas place. jag hade vägrat.
vid 21.30 hämtaDE vår limma oss och jag somnade nästan längst bak i den gigantiska bilen.

Imorse kom vi till chicago igen och ett ännu finare hotell. har två sovrum 3 badrum 3 barer och ett jätte vardagsrum med utsikt över michigan avenue och sjön en bit bort.
Självklart begav jagmig ut på ennu en shoppingrunda =) hittade den 2avictorias secret butiken mohaha hittade 3 bh:ar ett par trosor till och ett underbart nattlinne...om man kan kalla de nattlinne haha. ;) hittade en underbar klänning också! som gick i rosa och grått.

ska jagvaärlig såhar jaglite hemlängtan usaär bra men inte mer än så. maten är väldigt speciell. och saknar min säng.


ser fram emot italien resan! åker redan den 3e =) 9e kommer nille ochfredric och möter upp mig och david i jesolo på ett jätte mysigt hotell mitt i smetenunderbart! =)

ska se lite dåliga amerikanska såpor nu osen sova så jag är pigg sista dagen i chicago! åker hem tisdag eftermiddag här ifrån och landar 07.15 så då riger jag ochväcker er alla mohahah allas favorit jenny är hemma igen! :P love you guys!
ser fram emot italen resan med chill dagar på stranden!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback