Halka & Vildand

Igår torsdag jobbade jag 09-14 underbara tider.
Kilade snabbt hem sedan för att ta en dusch och byta om innan jag skulle möta upp söta Jimmy istan.
Va vrålhungrig och det blev en tidig middag vid 18.00.
Efter många om och men hamnade vi på Sturehof. Jag som gått och drömt om en kycklingfilé valde vildandsbröst med potatispuré mumsigt men gaaah va lite mat man får där! Som tur var åt vi en god efterrätt cremebrulé mums!

Övervägde att drica vin till maten men eftersom att jag inte tål det alls så stod jag över. (vilket va så tur! på Gillinge banan i morse fick vi blåsa i en alkohol mätare med noll tolerans!)

Efter middagen såm vi åt i 2timmar gick vi en kylig promenad för att fördriva lite tid innan förhandsvisningen på Heartbreake Kid.
Roligare film har jag aldrig sett! NI måste se den! släpps på fredag, missa inte!

Sov ca 4timmar i natt så när klockan ringde 06.00 i morse var jag lagom kaxig. Trodde först att någon skojade med mig och ringde men icke de va bara upp och hoppa!
Jimmy va en ängel och skjutsade ut mig till Gillingebanan i sin varma bil kl 07.00 och fick i gengäld stå i köer påväg till stan sen =( men som sagt var det guld värt för mig! så skönt att slippa trängas i en buss med lantisar på morgonen och frysa påvägen. nä tack.

Väl på gillingebanan skojjade han lite när gruppen med andra förare kom gående. Pekade på en kille i blå "toppluva" (används de ordet längre?)
Han va bland det mest skabbiga jag sett, vilket iofs resten av gänget också var! "jag skulle säkert få köra med honom"
mmm vi delades in i två grupper. 4 i varje jag, "toppluvan" och ett par va i min grupp. mmm gissa vem jag hade fått köra med?
Som tur var var vi så få att vi alla fick köra själva. vilket iofs va skit läskigt efter att tanten ägnat en timme åt att bara skrämma upp oss med alla faror vi kunde stöta på. kul.

Samtidigt som oss skuttade även ett gäng militärer runt och såg snygga ut i sina uniformer. Dom såg lite ut som att dom legat i lumpen 4år och inte sett en tjej på länge.

Dom fick köra skit tuffa pansarvagnar och vi små blå bilar... snacka om avudsjukt!
image296
Tuffa pansarvagnar vs. våra bilar

Efter en händelserik körlektion (jag va bäst så klart:P) guidade dom mer rutinerade ungdommarna mig hem till city haha jag va helt lost!

Väl på trygga lidingö handlade jag lunch och sötis Frida hämtade upp mig så åkte vi hem till casa jenny och åt god mat.
Köpte även hänt extra där margarita och jag posar så fint med Lars från frey wille visningen.

image297


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback