Prinsar & Barn!?

God must have spent a little more time on you...

(Läste det idag och de va sååå sött! )

Det finns så underbara människor i världen.
Min värld är dock bara hufvudstaden just nu. trotts att jag gärna skulle ha några små resor planerade.
Idag efter min körlektion, som för övrigt gick fantastiskt bra. Skuttade jag till konsthallen för att göra kajsa sällskap på hennes lunch.
Stackarn var näst in till döende när jag trillade in vid 15.00.
Vi var lika trötta båda två och våra samtalsämnen spårade snabbt ur totalt. Vi skärpte dock till oss några sekunder när vi kom in på ämnen som "Kajsas dejt.."?

Frågan är hur man i dagens samhälle ska hitta sin prins bland alla stressande grodor man ser springa förbi på sthlms gator.

Men så av en slump vaknar man upp och helt plösligt är man fånge i en varm famn..men hur vet man att det är rätt? att det är värt att satsa på. Att man ska våga öppna sig och blotta sina innersta känslor?
Att det är någon man vill somna brevid och sedan vakna upp med på morgonen, och möta en ny dag med. en ny dag med frukost i sängen för att sedan blunda och somna om i varandras armar...

En prins som är spontan och glad. Som verkligen låter dig känna dig som hans lilla prinsessa.
För alla tjejjer är prinsessor. De kanske bara inte har hittat sin prins som talat om det för dom.

Så hur vet man då om denne någon man springer på är en prins?
Ingen aning, så killar det är upp till er att övertyga oss prinsessor om att ni verkligen är den rätta, han med stort H som vi vill somna brevid på kvällen.

Tänk vad så lite som blommor och choklad kan betyda.. att vissa killar inte ens kan förmå sig själva att uppvakata en tjej ens med en sådan lite klassisk och enkel sak. *suck*
nä skärpning killar.

Efter att killarna i våra liv??? lämnat tankarna och samtalet kom  vi in på barn.... dessa små odjur som skänker så mycket glädje.
Fan om 5-7år är vi säkert mammor!?!? hur sjukt är inte det?
Dock tror jag att jag och kajsa kommer bli två av världens bästa mammor.

Men när kajsa kom på att hon kanske skulle stå där som trettioåring och känna sig lika singel som idag och sedan se mig och lina som mammor kanske inne på våra 2a spred sig paniken i blicken. och hon gjorde den roligaste grimarsen den här veckan tihi.
Dock tror jag att vi alla kommer vara lyckliga vid 30års ålder och kanske sitter vi på Josefinas uteservering omgivna av 18åringar i kort kort och ammar våra småttingar hahahaha crazy men så lär de se ut. Jag kommer vägra sunka till bara för att jag blir mamma utan ska sitta i mina tajta acne jeans, söta toppar, höga klackar och mörka solglassögon även då ;) där emot lär gymmet vara välbesökt jag tänker inte tolerera 1kg för mycket efter gravididteten.

men gud nu räcker det om barn några år kvar i alla fall, men när man pratar om det känns det läskigt nära.
eller vad säger ni tjejjer?



Kommentarer
Postat av: emma

Nasta Carrie Bradshaw har talat! :)

2007-11-02 @ 15:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback