Sthlm>Eskilstuna

Men visst då är jag hemma igen!
Vilken resa! sedan i tisdags eftermiddag har jar besökt Eskilstuna, Malmköping, Katrineholm & inte minst Strängnäs! Det sistnämnda var mot min vilja och totalt oplanerat!

Ankom till eskilstuna runt 14.00  efter några vilsna konstaternaden att det såg ut som i visby gick jag åt de håll jag trodde var mest rätt och minst fel.
Det visade sig att vägverket låg precis där det borde och jag hade kommit rätt.

Ca kl 16.00 mötte jag Mathias utanför tågstationen (höll på att skriva t-centalen haha)
Åkte förbi hans brors lägenhet som har ensåndär rolig dörr som går i lås när man stänger den...självklart insåg jag snabbt att min mobil var kvar på fel sida av dörren när vi lämnade lägenheten.

Åkte bil i ca 30min och kom sedan hem till familjen stjernlöf och deras två katter och två...björnar!? vääärldens gossigaste hundar vars huvuden va lika stora som HELA min hund. Tur att dom gillade mig!

Åt middag och sedan va vi ju tvugna att få tag i min rackarns telefon!
Mathias urgulliga mamma och pappa skulle in och göra lite ärenden och passade då på att hämta med min mobil. Och eftersom att jag frös och darrade nästan som ett asplöv va dom söta och köpte mig ett par fårskinnstofflor i present! Fruktansvärt gulligt!
Har nog inte varit så varm om fötterna som då! med tunna strumpr, tjocka stickade ull strumpor och så tofflor.

På onsdag morgon släpade vi oss upp och åkte mot Katrineholm där vi skulle möta Jocke som skulle plåta oss i kläder från Reiss.
Började upp på ett berg och avslutade på ett hotell.
Trotts grova ljus problem tror jag vi fick några grymma bilder!? I hope? Alla kämpade på bra och lyckades hålla humöret uppe trotts att vi kämpade på från ca 09.30-19.00
image214
Foto:
www.bago.blogg.se Joachim Bago

Jag som skulle ta tåget 18.30 insåg att de va kört och stannade en natt extra.
Imorse vaknade jag super pigg (till skillnad från Mathias ;) )
Och kl 10.10 släppte han mig vid stationen. mmm men va kul, tåget innan oss hade kört på en älg och tåget var förstört.... alla avgångar var inställda...japp min vanliga tur.
Så blev buss till strängnäs där jag väntade alldeles fööör länge innan tåget mot sthlm gick!

Väl hemma släpade jag mig till Reiss för att lämna tillbaka dom kläder som oskar så snällt lånat ut. Vill dock varna för mördar skorna! ;) efter 3min i dom hade jag tappat kännseln och blodtillförseln till tårna!

På ropsten hämtade söta frida upp mig så vi kunde hämta charlie och bullar hemma hoas mig. Avslutade alltså dagen/eftermiddagen på elfvik med bullar saft och en hund promenad i solen!
Mys!

Nu ska jag kasta mig i duschen och sedan krypa i säng och se fiiilm!

puss på alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback