Visning, Frida 24, Road trip!

My totaly amazing weekend!

I torsdags var det visning..dock en såndär som man bara vill ska vara över. tyvärr. Va lite folk sådär..men även det en erfarenhet. somtur var va alla som arbetade med oss trevliga & champagnen smakade bra ;)
image192
Jag & mina fransar.
image193
Underbara makeup artister!


Fredagen bar det av hem till Frida för att fira hennes 24års dag! Hurra! Hurra!
Hon hade samlat ett gäng supermysiga människor och bjöd på massor med god mat och mumsiga drinkar.
image194
image195

Tyvärr gick inte jag med ut då jag skulle upp tidigt på lördagen...

Lördag:
Lite försenade hämtade Jonas & Niklas upp mig hemma pga att stackrars gustav hade blivit sjuk och fick stanna hemma.
Vi hämatde upp Kajsa och snart var vi påväg.
Första stopp blev MAX...alla var super hungriga!
image196
Jonas slog rekord med 3 max besök på 24timmar.
image199

Mätta och glad fortsatte vi resan och nu orkade vi till och med med lite ordlekar i bilen...kan säga att de faktiskt inte bara var jag som kunde blond förklaras efter den leken.
image205
Vi anlände till linköping 14.30 precis i lagom tid för ett besök på systemet. Jag och Niklas hade trånat efter ett glas mosserande hela resan så vi längtade!
På vägen stannade vi upp och kikade lite på tävlingen top model of the world som korade linköpings bidrag till finalen. jag har inga kommenatarer.
Självklart stängde systemet 14.00!!! panik! jag kastade mig på tel och ringde 118118 tjejen som svarade förstod genast att de va öppettider jag ville ha och i skäggetorp centrum hade man öppet till 15.00...
vi hade alltså 14min på oss!
vi sprang till bilen körde rally ut ur stan (tack gode gud för GPSen!!!) jag och niklas kastade oss ur bilen och sprang mot systemet. 14.59 tog vi i handdtaget...men där stod en fet finnig sur kille som bara total vägrade släppa in oss. han hette Jimmy.
Niklas bönade och bad honom att släppa in oss och rädda vår kväll. Det var massa folk kvar i butiken och vi lovade att bara springa in och ta de vi skulle ha.
men nej finniga feta jimmy vägrade.
När alla andra ledsna kunder hade gått försökte jag igen. jag bad verkligen snällt..(de stod en vakt brevid som gav mig medlidande blickar.)
Jag avslutade mitt samtal med fula feta finniga jimmy med att tala om att vi hade kört från sthlm var och hälsadep å vänner och hade önskat att han gjorde ett litet undantag, systembolaget ha faktiskt monopol i sverige och bode agera lite mer tillmötesgående. Han fick även veta vilken otroligt tråkig inställning jag tyckte att han hade..
Sen gick jag tillbaka till mina vänner och sa att "Jimmy har nog inte fått ligga på länge" annars är man inte så otroligt sur om en tjej kommer och ber en snällt om en tjänst.
Slutade med att jag satt och drack öl ur ett champagne glas på kvällen.

Lina bodde i en jätte mysig lägenhet och verkar trivas kanon!
Hon fick en mycket söt present av mig och kajsa att ha på väggen. bilder kommer...

På kvällen åt vi middag och fixade håret med ghd tången jag fick på visningen. Lina blev vågig kajsa lite lockig mest för volymensskull och jag fick stora lockar.
image200
folk började droppa in redan 20.00 och förfesten var igång.
image201
image202
vid 23 började vi bege oss mot stan och platå.
I linköping åker man inte taxi..man cyklar...
och jag åkte pakethållare.
har nog aldrig frusit så mycket!
iiii men min private driver va en bra cyklist och jag spelade musik på mobilen hela vägen. en rätt trevlig tur måste jag säga.
När vi kom till Platå stod nattklubbsvärden i dörren och släppte in folk. jag log och slog på charmen då jag va först fram och visste att det var 23 i dörren och att vi va ett egentligen för stort gäng.
Jag sa vilka som tillhörde oss och han frågade vilka som var över 23..hm.. jag kunde ju inte svara "ingen" så jag log mest och tog fram mitt leg. (orkade lixom inte att nått mer skulle krångla. först systemet sen hade jag ju självklart lyckats ta fel kort med ut!!!
tur att jag sprang på kim!
Vi pratade ett tag innan vi hamnade på dansgolvet. Linköpingsborna är väldigt dansglada och i prencip alla trängdes till rytmen av helt sjukt dålig musik. jag bad djn spela rise up så en riktig partylåt kom det iaf.
Efter ett tag märkete jag att en kille stod och spanade på mig en bit bortifrån. han gjorde sakta närmanden och efter ett tag tog han tag i mig och frågade, "du..har inte du lust att komma med mig bort till vårat bord och prata med en kollega till mig som jobbar för FHM?" eeeeh nej, för de första tillhör jag en agentur och för det andra så är jag ingen sån tjej.

Tror aldrig jag blivit uppraggad på så udda sätt som denhär kvällen. Ingen caféet standard på replikerna där inte *fniss*
Sprang på lite av kims vänner också lite kul att se alla igen.

runt 02 bestämde vi oss för att bege oss hemåt.
men cykel...jag åkte med per som tog oss hem snabbt.
under färden diskuterade vi något jag tänkt på under kvällen..
om man får ett ragg...ber man henne då sätta sig på paketållaren för att sedan cykla hem en lång bit i kylan (så att passionen och laddningen mellan paret hinner försvinna helt på vägen?) ?? ja tydligen. hångla i baksätet av en taxi kom inte på frågan..i linköping cyklar man som student.
jaja...

det blev efterfest hos lina...
image203

Vid 05.30 bäddade jag min säng och gick demonstrativt och la mig.
så vid 06 fick jag somna ifred då alla insåg att jo, de är en dag i morgon också.

Söndagen..va jag trött. åkte till kim och kikade på hans nya lägenhet och fick lunch innan jonas och kajsa hämtade upp mig för hemfärd. Jonas tog en lunch på max igen och jag lyckades förstöra en bankomat.

Väl hemma i sthlm ösregnade det! Stackars mathias hämtade vi upp aldeles dyngsur och så hade stackarn blivit av med sin väska när han jobbade.
Fan kan inte folk låta andras grejjer va ifred! *morr & fräääs*




tack Lina och gänger för en kanon helg!!!

image204


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback