Midsommar 2008

Torsdag:
Jag, Älsklingen & Kajsa packade ihop alla väskor...såg ut som att vi skulle vara borta minst 3veckor. 
På vägen stannade vi för att köpa godis.. jimmy sladdade in på parkeringen utanför en lokal kiosk och parkerade snett över tre platser. Två små killar i 13års åldern tittade med tefatsögon när jimmy snubblade ur bilen och hickade "oj va full jag är" han frågade även om dom hade sprit, dom svarade att nej men man kan köpa det där inne....stackars barn...

Väl på plats riggade mr grewin ljudanläggningen som var alldeles för bra... trotts att vi sov i en stuga 200m bort så lät det som att man spelade musik i min säng! Var det inte musiken, ngn fågel som sjöng så var det patrik som snarkade eller fes! Det där med kollektivt sovande är inte min grej. Lycklig att jag slappa sova under samma täcke som någon annan än min älskade. 



Jag och min älskling under midsommarmiddagen.

1a natten kom vi isäng ganska så lagom vid 00.30 ca. Vi sov i kanske 2timmar innan Calle stormade in i vårat hus och skrek "Per Khron! du kan inte sova nu!" han spelade även reggie night på högsta volym. Jag knep ihop ögonen och bad till gud att han inte skulle komma upp till vårat rum... det fanns ingen gud den natten eller så var han på viktigare uppdrag för in kom Calle och frågade varför vi sov? trött?

Midsommar morgon:
Jag kajsa och jimmy tog med våran frukost ner till den idylliska lilla bryggan och njöt i solen. Vi tog en uppfriskande dusch innan vi gick upp för att ta tag i allt som skulle förberedas. De dom inte kommit kvällen innan började rulla in vid 12.
Vi började med projekt midsommarstång. 
Jag berättade för alla ovetande vad stången egentligen symboliserar.

Så var det dags för volleyboll turnering. Jimmys lag hade vunnit 2år i rad men iår var det dags för tron byte.
När lagen var slumpvis indelade konstaterade en kille i mitt lag att "vi är ju iallafall det snyggaste laget" så han döpte oss till "fuck us we are famous" så när alla skrek sina ramsor skrek vi "fuck us" hm... aja det gick ganska bra för oss men vi åkte tyvärr ut innan finalen.

Så var det dags för snabb dusch innan midsommar middagen. Duschen i vårt hus luktade bajs. Jag var lite orolig att vattnet filtrerades genom dasset utanför. sa jag förresten att jag va på dass!?!? det är inte min grej!

Så efter duschen i bajsvatten hoppade vi i midsommarklänningarna och la en snabb makeup innan vi skyndade till bords.

Killarna underhöll med sånger Calle stämde upp i askungen och Martin tog en mer seriös ton med ängmaren sången.
Det snappsades och sjöngs med den underbara utsikten. 








Citat:
Jag - "Varför har du köpt tändvättska"?
David - "Calle drack ju upp allt igår."
Jag - "Just de!"

(Calle hade visat sina eldsprutarkunskaper.)


forts följer...trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback